معرفی جایزه

در سال های اخیر، بسیاری از سازمان ها کوشیده اند با تکیه بر قابلیت های متنوع و متعدد فناوری های نوین دیجیتالي (همانند رایانش اجتماعی، رایانش موبایلی، رایانش ابری و رایانش تحلیل داده و اینترنت اشیاء) کسب و کار خود را متحول سازند. بخش قابل توجهی از این سازمان ها، همانند بانک ها، بیمه ها، خودروسازها، خرده فروش ها، هتل ها، شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری ها و سایر سازمان های بخش عمومی و دولتی، دیجیتالی متولد نشده اند، اما با بهره گیری از فناوری های دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند. گروه دیگری از سازمان ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتالی بوده و به بیان دیگر، بر بستر فناوری های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته اند. این گونه کسب و کارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خویش، در محیط کسب و کارهای دیجیتالی هستند. تحول دیجیتالی، تغییر فناورانه راهی است که سازمان ها می پیمایند. این تحول، با سرمایه گذاری هوشمندانه بر روی فناوری های دیجیتالی در راستای تغییر لایه های مختلف سازمانی شامل بینش ها و چشم اندازها، مدل های کسب و کار، فرآیندها، محصولات و خدمات به منظور ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و سازمان امکان پذیر می گردد. جایزه ملی تحول دیجیتالی برای اولین بار در ایران، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با هدف ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان ها از جنبه های زبدگی، ابتکارات نوآورانه و رهبران پیشرو در تحول دیجیتالی طراحی شده است. برگزیدگان نخستین دوره جایزه، همزمان با اختتامیه سومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی معرفی خواهند شد. این جایزه، علاوه بر ایجاد فضای رقابت و معرفی سازمان های پیشروی ایرانی، به ایجاد زمینه ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان ها، رهبران و متخصصین این حوزه می پردازد.